1.2.12

Elektronska knjiga

Aparat prema kojem sam konacno malo popustila i sada polako vagam dali da ga kupim. Iako sam fan papirnih, klasicnih knjiga i njihovog mirisa, teksture, osjecaja i skupljanja knjiga moram na kraju priznati da i elektronske knjige imaju dosta prednosti.

Sve knjige koje imam strasno volim, imam ljubav prema svakoj knjizi. Ali gledajte ove ironije, sve te moje knjige, od prilike desetak sanduka zatrpane su u skladistu u jednoj drugoj zemlji. Ta ideja me izluduje ali kako stvari stoje jos dugo vremena necu doci do svojih knjiga.

Nekada mi dode na pamet neka knjiga, hocu da je uzmem, prelistam, procitam neki dio, da se podsjetim ali to nemogu i to mi strasno fali.  A de ne govorim za rijecnike  i neke specificne knjige koje mi cesto zatrebaju. Sve mi to strasno fali jer knjige su naj veca inspiracija za mene.

Kao ljubitelj knjiga ali i   elektronike i novosti prvo mi je muz sebi kupio Kindle sredinom prosle godine i ostao je veoma zadovoljan. Dok ja citam "Steve Jobs by Walter Isaacson" u papirnoj verziji, mucim se jer ne mogu da je nosim sa sobom kada negdje krenem jer  je preteska, a najvise vremena imam da citam kada sam na putu, on je vec istu knjigu koju smo poceli citati u isto vrijeme u elektronskoj verziji zavrsio jer je mogao da je nosi sa sobom. E tu su me ovi aparati namamili,  jer uvjek imam taj problem sa preteskim knjigama. Plus dosta knjiga  vam je  uvjek pod rukom, iako to ne daje  isti osjecaj kao prave knjige.

Kindle mi se svida jer ekran nije svjetal kao ekran kompjutera, iPad-a ili telefona vec bas daje osjecaj papira i ne zamara oci. Losa stvar je sto se na Amazon-u  nemogu bas naci knjige na Bosanskom, Srpskom ili Hrvatskom jeziku. Posto ja citam vecinom na Engleskom to mi nebi bio problem ali za one koje planiraju citati na nasem moram reci da je to stvarno lose. Doduse pdf dokumenti se mogu citati na Kindle-u  a ima dosta web stranica koje nude bezplatne pdf verzije knjiga ali tu je lose sto je vrlo tesko ili cak nemoguce naci knjigu koju zelite.

Osim Kindle-a na trzistu ima dosta razlicitih elektronskih knjiga. Sony, Samsung, Kobo, Sigmatek su neke kompanije koje nude elektrosnke knjige. Ne znam karaktersitike proizvoda od ovih kompanija ali negativna osobina Amazon-ovog Kidnle-a je da ne pusta da kupujete knjige sa drugih web stranica vec samo od njih, sto mi se nesvida. Taj mentalitet koji zeli  da me veze i tjera da kupujem samo odnjih mrzim. Da je Kindle jedini proizvod na trzsitu to bi bilo lose ali srecom ima konkurencije.

Jos jedan plus elektronskih knjiga je sto su mnogo jeftinije nego papirne. A jos jedna losa stvar je, vezano za teme koje sam pisala o Facebook-u i Google-u je sto kompanije mogu da prate sta citate, i ta ideja mi se jednostavno ne svida. Privatnost je sveta.

 Sta vi mislite o elektronskim knjigama?


Nema komentara: