27.1.12

Google

 Privatnost na internetu, to je nesto sto nazalost ne postoji. To nam ne treba neko reci ili o tome ne trebamo citati jer to dozivljavamo svi. Kada na primjer posjetim stranicu jedne kompanije obuce, cipele koje sam pogledala, bas iste te mi se pojavljuju sedmicama na reklamama kada posjecujem neke druge web stranice. I onda mi se i te cipele, i ta kompanije, i internet i sve zgadi.

Danas mi je dan poceo sa losim vijestima o internetu.Citala sam i prije o Google-ovom novom pravilniku i principima ali danas kadam sam usla na moj "blogger" racun  nisam se susrela sa standardnom stranicom mog bloga vec sa informacijom o Google-ovim novim pravilnikom "One policy, one Google experience" (Jedan pravilnik, jedno Google iskustvo) koji ce stupiti na snagu 1 Marta 2012. I nije mi bilo mrsko bas da sjednem i procitam o cemu se radi, sta je taj novi pravilnik.

Prije nego sto pocnem o pravilniku bilo bo korisno da napisem listu  glavnih Google-ovih proizvoda/servisa:

- Google search
- Google maps
- Blogger
-Chrome
- Gmail
-Adsense
-Youtube
- Google Checkout
- Google Translate
- Picasa Web Albums
- Google+
-Google analytics
-Android (operativni sistem za mobitele)

E sada... Google je prije imao poseban pravilnik za svaki ovaj servis, a od 1 Marta 2012 bice samo jedan pravilnik koji ce vaziti za sve Google-ove proizvode. I sto je naj gore mi korisnici nemamo drugu opciju nego prihvatiti ovo ili ne koristiti Google proizvode.

Prema novom pravilniku Google ce moci da skuplja informacije o servisima koje  koristimo  i moce koristiti te informacije da nam pruzi "bolje usluge" na svim Google proizvodima, kao na primjer pruzanje reklama i sadrzaja vezanih za nasa prijasnja iskustva na Google-u.  Znaci Google ce sakupljati infomracije kao sto su vrsta aparata koji koristite (vrsta kompjutera, telefona koji koristite), lokacija, broj telefona, broj koji ste zvali, vrijeme i trajanje razgovora, sms poruke, IP adresa, vrsta browsera, postavke hardwarea, datum i vrijeme vase pretrage, sve informacije (ukljucujuci privatne) na vasem aparatu, na koje reklame ste klniknuli....

A kako ce Google koristiti ove skupljene informacije? Kako stoji na njihovoj web stranici oni ce ovo koristiti da  da poboljsaju postojace i stvaraju nove usluge, da nam pruzaju uskladeniji sadrzaj, uskladenije reklame i da nam olaksaju dijeljenje sadrzaja sa nasim prijateljima...

Ocigledno je da je ovo kardinalni potez u Google-ovom ratu sa Facebook-om.  A bas zandjih dana kruzile su vijesti kako Google na pretragma pruza prioritet rezultatima sa Google+ umjesto Facebook-a i Twitter-a, sto znaci da ne pruza prave rezultate vec da ih manipulira. A uzvrat tome Twitter i Facebook su stvorili novi instrument koji su nazvali "Don't Be Evil" i koji vraca prve rezultate na vasu pretragu.

Druga losa vijest danas je bila da Twitter zapocinje cenzuru prilgodenu posebno za neke drzave i da to izgleda kao slabljenje Twitter-ovog opredjeljenja sa sloboni govor. Twitter se siri u nove drzave, zeli da dobije nove korisnike i da zaradi vise para ali u nekim drzavama ima neke prepreke i onda tu na scenu izlazi cenzura. Ono sto vladari nekih zemalja ne zele da se prica, da se raspravlja  moze se lako cenzurisati.

Tema se rasirila dosta, hajde da sve povezem. Iako je moj  privatni Google racun odvojen od ovog bloga,  ipak razmisljam o drugim alternativama i da se skroz ispisem iz Google-a.Ja sam izbrisala Google search engine i pocela koristiti drugu. Moram priznati da je teze naci ono sto trazim ali mislim da vrijedi truda.




Izvor slike : Gizmodo

Nema komentara: